Tworzenie gier komputerowych – podstawy GDevelop cz.3

Tworzenie gier komputerowych – podstawy GDevelop cz.3

Tworzymy punktację gry. Dodajemy nową warstwę i nazywamy ją UI. Przydzielamy warstwę tekstową w jej panelu do warstwy UI

Tworzymy nową Variable dla całej sceny. Nazywamy score i nadajemy wartość 0.

Dodajemy cały system zliczania punktów. Dodatkowo dodajemy przeciwnika wraz z kolejną zmienną Direction > String > Right

Dodajemy przeciwnikowi Event, czyli zdarzenie w postaci przypisania zmiennej

Światła są zawsze oddzielną warstwą w panelu warstw. Przez to dochodzi do przyciemnienia obrazu

Tworzymy całą logikę ruchu przeciwnika. Wraz ze zmianą jego zmiennych left / right

Można indywidualnie zmieniać obiektom instancję zmiennej. Jeden przeciwnik może zacząć ruch w jedną, drugi w drugą stronę

Tworzymy warunek dla przechodzenia do następnego Level’u