Photoshop Basic – zajęcia 3 „Tworzenie planet i kosmosu”

Photoshop Basic – zajęcia 3 „Tworzenie planet i kosmosu”

Na dowolnie wybranej teksturze używamy filtra Sferyzacji / Spherize. Planetę po wycięciu na zrasteryzowanej teksturze możemy później zamienić na Smart Object, żeby nie tracić jakości przy skalowaniu

Praca na maskach podstawowe techniki – przypomnienie

Na wcześniejszych zajęciach poznaliśmy podstawy pracy na maskach. Maski świetnie sprawdzają się przy fotoedycji. Chcemy przyciemnić część planety, dlatego możemy użyć Levels lub Curves przypiętych do planety. Przyciemniamy planetę i zamalowujemy część maski, tworząc światło na planecie

Dopasowujemy Kolorystykę tła i planety, stosujemy Barwę/Nasycenie, Krzywe, Levele itd.

Za pomocą ctrl+shift+n dodajemy nową warstwę krycia 50% szarości na nakładce/overlay. Dodajemy do niej monochromatyczny noise

Dodajemy minimalne rozmycie gaussowskie do tła + Glow do planety

Poziom zaawansowany – zderzenie planet

Tworzymy drugą planetę na bazie podobnego schematu. Maskujemy nieregularnym pędzlem miejsce zderzenia planet i dodajemy cień na planecie pod spodem

Tworzymy wybuch / zderzenie. Łączymy wiele technik. Lawę na nakładce + metody z pędzlami

Finalnie dodajemy więcej pędzli. Flarę. Filtry Camera Raw w zależności od preferencji