
Fotomanipulacja w stylu Nicka Pedersena
KOMPOZYCJA

Wycinamy obiekt, wrzucamy go na jednolite tło. Wycinamy różnymi technikami omawianymi na zajęciach. Szybkie zaznaczanie, różne rodzaje lassa, krzywe. Ważne shift + kliknięcie w maskę, odsłania zamaskowany obszar, z alt pokazuje czerń i biel, z ctrl tworzy zaznaczenie.

Pamiętajmy o maskowaniu zwykłym czarnym pędzlnem na masce. Twardość 30-50, ewentualnie nico mniejsze krycie. Magnetyczne lasso poligonowe też może się przydać.

W tej części ważne są 2 rzeczy. Wycięcie wody piórem i zamaskowanie spodu. Koniecznie pamiętamy o edycji w camera raw, robimy to z każdym zdjęciem, żeby później poświęcać mniej czasu w postprodukcji na warstwach. Dodajemy niebo na stylu mieszania np. ostre światło.

Dodajemy ptaki. Podobnie jak wcześniej staramy się dobrze wyciąć i wpasować do stylu pracy za pomocą camera raw.

Pamiętamy, aby zawsze przy grupowaniu sprawdzać, czy mamy opcję mieszania warstw Normalnie.

Dodajemy toń wody. Łączymy warstw na masce. Możemy je delikatnie spłaszczyć.

Robimy rafy pod wodną. Szybkie zaznaczenie, odbicie elementów w poziomie. Przy dodaniu maski, jeżeli zaznaczymy jakąś część i klikniemy alt+delete wypełniamy maskę czarnym usuwając obiekt. Dodatkowo możemy delikatnie wtopić koralowce za pomocą masek i opacity.

Finalizujemy koncepcję dodając ryby i pozostałe elementy. Wszystko tą samą metodą
Adjustment Layers

Warto grupować sekcje. Można wtedy używać warstw dopasowania, adjusment layers w obszarze jednej grupy. Redukujemy nasycenie linii wody, robimy krzywą „S”, zwiększając kontrast. Rozmywamy linię wody blurem.

Usuwamy zbędne niedoskonałości na posągu. Content aware, stempel.

Po dopracowaniu detali statuetki stosujemy opcję z wyostrzaniem zdjęcia za pomocą maski wyostrzającej, unsharpen mask. Na duplikacie warstwy posągu stosujemy filtr wyostrzenia, maskujemy dużą cześć, zostawiamy tylko istotne elementy.

Edytujemy kolarowiec. Najpierw skupiamy się na lewej stronie. Za pomocą krzywych wyrównujemy światło, pracujemy na masce z białym gradientem, później pędzlami. Balans kolorów, dodajemy na wszystkich tonach niebieski i niebieskozielony. Jeżeli efekt jest zbyt mocny możemy manipulować opacity.

Poprawiamy grupę ryb. Dodajemy światła za pomocą krzywych, kolorujemy ryby niebieskim balansem kolorów. Obydwie czynności standardowo na maskach.

Dodajemy punktową winietę w lewym dolnym obszarze obrazu. Tryb mieszania łagodne światło. Dodajemy nad warstwą wody podbijając kontrast całej pracy. Możemy go dodać z dwóch stron punktowo, nadając wodzie głębi. To samo robimy z niebem. Ta sama technika idealnie sprawdzi się w cieniowaniu nieba.

Klasyczne malowanie świateł i cieni na grupie ptaków, za pomocą krzywych. To samo robimy z posągiem.

Łagodne światło malowanie pędzlami czarnymi i białymi. Dzięki temu podbijamy cień na spodzie posągu i malujemy ryby

To samo robimy z ptakami. Malujemy je światłem na tej samej zakładce overlay.

Dodajemy światła w tle np. pędzlami
